Onderwerp: Auto away problemen Geplaatst: 03 aug 2010 - 23:32
Hoi,
Vandaag kwam Neo naar mij met wat problemen voor auto away. Nadat ik wat in de code heb zitten snuffelen lijkt het er op dat de timer aa bij hem ervoor zorgt dat er meerdere keren achter elkaar awayon -a kan worden uitgevoerd.
Het uitvoeren van awayon vindt plaats voor de validatie op away status of in ieder geval is het resultaat dat er meerdere regels komen waarin de auto-away wordt gemeld.
Anyway, de auto-away voert 'aa' uit om de idle tijd te checken en indien nodig 'awayon -a' uit te voeren:
if ($timer(aa) == $null) && (%aa == on) { .timeraa -i 0 1 aa }
alias aa {
.
.
if ($idle >= $calc(%aa.time * 60)) && (!$away) { awayon -a }
}
_________________ STING / Thomas
BorgIRC Chat Community
irc.borgirc.net
Neo--
Onderwerp:Geplaatst: 04 aug 2010 - 18:48
Het valt me ook op dat ik op de huidige server ChatNetwerk boven in het balkje Comm Services AFWEZIG zie staan terwijl ik daar absoluut NIET afwezig ben. (zie onderstaand)
En op de andere server BorgIRC boven in het balkje Comm Services idle:xx:xx zie staan. (zie onderstaand)
Probleem met de titelbalk is opgelost.
De auto-away code ben ik nog aan het herschrijven.
BorgIRC Chat Community
irc.borgirc.net
snabbi
Onderwerp:Geplaatst: 06 aug 2010 - 22:30
Het echte probleem is de melding die in de kamer komt voor auto away, die kan dus meerdere keren achter elkaar weergegeven worden. (btw neo had hier last van:P)
Neo--
Onderwerp:Geplaatst: 06 aug 2010 - 23:00
snabbi schreef:
Het echte probleem is de melding die in de kamer komt voor auto away, die kan dus meerdere keren achter elkaar weergegeven worden. (btw neo had hier last van:P)
Weet je in welk geval het niet speelt en in welk geval wel?
BorgIRC Chat Community
irc.borgirc.net
Neo--
Onderwerp:Geplaatst: 11 aug 2010 - 09:51
Thomas schreef:
Weet je in welk geval het niet speelt en in welk geval wel?
Nee, helaas, dit is me geheel onduidelijk alhoewel ik wel eenvaag vermoeden heb...
Het is server onafhankelijk maar ik heb het idee dat dit komt door een eventuele dreiging van een ging timout.
Overigens kan je ook deze zelfde fout krijgen bij het terug komen... (als of je 2X op away hebt gestaan)
[10-08-10|17:31:52] <@malaika> hoeveel vragen we nu hebben
[10-08-10|17:31:56] * Neo--[Afwezig] is weer terug van [Auto-away na 60 minuten] - [2h1m3s] weggeweest
[10-08-10|17:31:56] <Neo--[Afwezig]> 2?
[10-08-10|17:31:58] * Neo--[Afwezig] is weer terug van [Auto-away na 60 minuten] - [2h1m5s] weggeweest
[10-08-10|17:31:58] <Neo--[Afwezig]> 3?